EXPOSITIE IN AGNESKERK OP 7 EN 14 SEPTEMBER EXPOSITIE IN AGNESKERK OP 7 EN 14 SEPTEMBER
Dicky Stroetenga
 In 1991 ben ik begonnen met schilderen en heb hiervoor les genomen bij de bekende kunstenaar Peter Vassilev uit Franeker.  Na in de beginjaren gewerkt te hebben met allerlei materialen, waaronder potlood, houtskool, pastelkrijt, aquarel etc. heb ik me de laatste jaren vooral toegelegd op Acryl en Olieverf.
Ik heb mijn technieken in de afgelopen jaren verder kunnen ontwikkelen door het volgen van lessen en workshops en beleef heel veel plezier aan mijn hobby.  Tegenwoordig schilder ik voornamelijk thuis en soms samen met een collega-schilder.
Ik kan het iedereen aanraden, het geeft voldoening als iets goed lukt en het werkt heel ontspannend.
Ik vind het heel bijzonder tijdens Tsjerkepaed en op de Open Monumentendag, samen met een paar collega’s te exposeren in de Agneskerk.
Graag ontmoeten we hier heel veel belangstellenden, die we graag meer vertellen over onze hobby’s.

Iet Kleefstra
Ik: Iet kleefsta ,ben vele jaren terug begonnen met bloemschikken en heb hiervoor diverse cursussen gevolgd.
Ook heb ik daarna lesgegeven in bloemschikken wat mij veel voldoening gaf. Toen ik in Zuiderburen kwam wonen wilde ik een andere invulling geven aan mijn vrije tijd en ben begonnen met schilderen, en heb daarom les genomen bij een kunstenares wat nu ongeveer twaalf jaar geleden is. Ik schilder in acryl en olieverf.
Ook schilder ik thuis, en het is fijn om creatief bezig te zijn en zie dan ook dat je mooie dingen kan maken.
Het lijkt mij erg fijn om te exposeren in de Agneskerk in Goutum op 7 September 2024, op de open dag van de stichting Alde Fryske Tsjerken en op 14 september 2024 op de landelijke monumentendag om de voldoening die ons werk geeft met u en anderen te delen

Bettie Hof
Vroeger heb ik veel gordijnen, dekens, tafelkleden e.d. gehaakt, samen met mijn moeder. Daarna wel 40 jaar geen haaknaald meer aangeraakt. In 2013 werd mijn eerste kleinkind geboren. Ben toen weer begonnen met het haken van knuffeltjes en dekentjes. Vanaf 2015 ben ik met pensioen en heb ik meer tijd voor verschillende haakprojecten; plaids, droomdekens, omslagdoeken, mandala’s e.d.
Wat grotere projecten zoals het haken van plaids en droomdekens heeft mijn voorkeur. Het is een mooie hobby, die verslavend, maar ook rustgevend is. Ik heb de afgelopen jaren al heel wat bollen wol verwerkt. Mijn motto is: “Een dag niet gehaakt is een dag niet geleefd.”
Het is voor het eerst dat ik mijn haakprojecten ga tentoonstellen en dat ik dit tijdens het Tsjerkepaed en op de Open Monumentendag, samen met Dicky Stroetenga en Iet Kleefstra mag gaan doen, is heel bijzonder.