VOORSTELLEN WIETSE OUWEJAN ORGANIST VOORSTELLEN WIETSE OUWEJAN ORGANIST
Mijn naam is Wietse Ouwejan en ik ben 23 jaar. Ik ben op mijn achtste begonnen met orgellessen en dat sloeg goed aan. Lessen kreeg ik van een kennis. Al snel daarna nam ik lessen bij Jochem Schuurman, bij wie ik bijna 10 jaar lessen heb gevolgd.
Sinds 2016 studeer ik aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen. Eerst de vooropleiding, nu de hoofdvakstudie. Les krijg ik van Erwin Wiersinga, Sietze de Vries en voorheen eveneens van Theo Jellema. Momenteel studeer ik eveneens aan de LOTO (Landelijke Opleiding Tot Orgeladviseur). Mijn mentor is Peter van Dijk.

Tevens ben ik vanaf 2022 benoemd als hoofd-organist van de Grote kerk te Emmen, alwaar ik het Meijer-orgel uit 1873 bespeel. Tevens ben ik organist in de Christelijk Gereformeerde Kerk te Drachten en de Oud Katholieke Kerk te Groningen.
Verdere hobby’s zijn schrijven(artikelen, gedichten, korte columns), schilderen, lezen, zeilen en bierbrouwen.