RICHTLIJNEN VOOR KERKDIENSTEN IN DE AGNESKERK RICHTLIJNEN VOOR KERKDIENSTEN IN DE AGNESKERK
GEEF ELKAAR WEER WAT MEER RUIMTE.
Procedure wijzigingen Agneskerk Goutum m.i.v. zondag 21 november tot nader bericht.

GEEF ELKAAR WEER WAT MEER RUIMTE.

1. Als u een kerkdienst wil bezoeken moet u zich vooraf aanmelden tot de voorafgaande zaterdagmorgen uiterlijk tot 10:00 uur op op een van deze twee manieren:
    a. via het e-mailadres agnesheetuwelkom@gmail.com (voorkeur)
    b. via telefoonnummer 06-53735578 (van Tjeerd Bakker op maandag t/m donderdag tussen 17:00 en 18:00 uur).
    Wij vragen u daarbij aan te geven met hoeveel mensen u komt en of die wel of niet deel uitmaken van dezelfde huishouding.
    U krijgt daarna een bevestiging (per mail of telefonisch) of wij plaats/plaatsen voor u hebben gereserveerd.
  2. Bij binnenkomst vindt u links aan de wand vier triagevragen, wij gaan ervan uit dat u ze alle ontkennend zult kunnen beantwoorden:
  • Heeft u één of meerdere van de volgende (milde) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38º C)?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?
  • Heeft u huisgenoten of gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Is er bij u of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?
  1. Blijf bij klachten thuis. (De kerkdienst is thuis ook te volgen via KerkDienst Gemist.)
  2. Bij binnenkomst in de kerk wordt iedereen verzocht een mondkapje te dragen.
  3. Bij binnenkomst in de kerk wordt iedereen verzocht de handen te ontsmetten.
  4. Dringend advies om weer een onderlinge afstand van 1,5 meter aan te houden.
  5. Ga geen handen te schudden en ga hoesten of niezen in de elleboog.
  6. Graag plaatsnemen op aanwijzing van de koster en dan alleen op de met een sticker aangegeven zitplaats.
  7. Wilt u uw jas en tas meenemen naar de zitplaats in de kerk, want er is geen garderobe.
  8. De ruimte onder de toren wordt alleen gebruikt door de klokkenluiders.
  9. Alle responsies kunnen worden uitgesproken.
  10. Alle acclamaties kunnen worden meegezongen en alle verzen van uitsluitend het slotlied.
  11. Alle overige liederen worden gezongen door de voorzanger(s).
  12. Er is één ambtsdrager die de kerkenraad vertegenwoordigt (Ambtsdrager van Dienst).
  13. Hij/Zij is tevens lector en kondigt de pastorale- en diaconale mededelingen af.
  14. Collectes blijven digitaal. (Raadpleeg website voor collectedoelen en rekeningnummers.)
  15. Het koffiedrinken na afloop vervalt of wordt, ná afkondiging, gehouden in “Ien en Mien”.
  16. Ook bij het verlaten van de kerk wordt iedereen verzocht een mondkapje te dragen.
  17. Tenslotte gaan we ervan uit dat onze kerkgangers van 12 jaar en ouder voldoende tegen COVID-19 zijn gevaccineerd of zeer recent daar negatief op zijn getest.

Commissie Kerkdiensten volgens Corona protocol.