IMPRESSIE BIJEENKOMST IEN EN MIEN IMPRESSIE BIJEENKOMST IEN EN MIEN

Impressie bijeenkomst Ien & Mien 21 april 2024
In een goed bezochte bijeenkomst na afloop van de eredienst in onze Agneskerk waarin formeel afscheid was genomen van onze interim-predikant ds. Siebe Sijtsema, was er in Ien & Mien gelegenheid voor een informeel afscheid.
De voorzitter van de kerkenraad, Trudi Gorter, nam het woord nadat iedereen was voorzien van thee, koffie met gebak.
Zij richtte zich tot zowel de scheidende predikant, ds. Siebe Sijtsema, maar ook tot Anneke.

De keuze voor een afscheidscadeau van de gemeente was gauw gemaakt: een boom. Dat zou immers prima passen in de nieuwe tuin bij hun nieuwe huis in Heerenveen!
Maar ja, welke soort?
Al de kerkenraadsleden gaven vervolgens elk in een klein potje een boom  die uit zou kunnen groeien tot een decoratieve boom in de nieuwe tuin: van een hulstboom, tot een es, een vlier, een eik, een ……. Ga maar door. Dat dan in prille staat, van zo ongeveer 10 cm hoog. Daarmee was er al een klein begin te maken!
Maar of dit allemaal op termijn wel te handhaven zou zijn in hun tuin, valt nog maar te bezien.  Of anders zou hiermee mogelijk een opmaat voor een klimaatbos in hun nieuwe wijk te maken zijn.
Daarom werd dit keuzeproces overgedragen naar ds. Siebe en zijn vrouw Anneke:
       zij ontvangen van de gemeenteleden van de Agneskerk geld waarmee zij bij een
       boomkwekerij één of meer al wat volgroeide bomen zouden kunnen kopen.
       (een folder met gerenommeerde boomkwekerijen werd toegevoegd).
Voorzitter Trudi sloot af met de woorden:
      Duurzamer hebben we het niet kunnen maken! Zoek iets moois uit en geniet er van!
Daarna kon iedereen persoonlijk afscheid nemen van ds. Siebe en zijn vrouw Anneke.