ZEILWEEKEND JONGEREN ZEILWEEKEND JONGEREN

Zeilkamp 2018 was zoals elk jaar weer een geweldig weekend. De hele groep heeft er naar uit gekeken om met zijn allen een weekend te gaan zeilen. Dit jaar gingen er 4 nieuwe jongens mee, Redmar, Jurre, Lars en Matthijs. Voor hen was het natuurlijk helemaal spannend om mee te gaan, zo’n eerste keer.
We hebben weer ons vaste rondje gemaakt, van Eernewoude naar Grou en vervolgens naar Sneek. Natuurlijk hebben we wel andere avonturen beleefd. Zo was Wouter het krat met de boter, beleg, soepballetjes en nog veel meer vergeten. Hierdoor moesten we de 2de dag al vroeg zeilen om 9 uur in Grou te zijn, waar Marja met het krat ons op stond te wachten zodat we gelijk in de haven konden ontbijten. Na het ontbijt kregen we een aantal uurtjes om van de boot te gaan en te gaan shoppen in Grou. Natuurlijk zijn we eerst met de hele groep naar de Poiesz geweest om lekkere dingen te halen. Daarna ging ieder zijn eigen weg.
Na onze ochtend in Grou hadden we alle tijd om naar Sneek te varen en hebben we op de grote meren onderweg veel gezeild. Wel was het, als altijd, zwaar om na lange schooldagen die zeilen omhoog te krijgen, maar met een beetje hulp van onze schippers kwamen we een heel eind. Aangekomen in Sneek stapten twee nieuwe meisjes op. Na de heerlijke macaroni van John kregen we een prachtig verhaal van Gerard in de kerk van Sneek, met als afsluiting een ijsje van Marjan bij de Febo. ‘s Morgens vroeg moesten we er alweer vroeg af omdat Dick voor ons zoals elk jaar weer een intensieve ochtendtraining in petto had. We deden voetbal en slagbal en de eindstanden waren gelijk. Iedereen deed enthousiast mee en het was superleuk om met zijn allen zo lekker bezig te zijn. ‘s Avonds hebben we nog een aantal potjes gekaart en zijn we vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer met gehesen zeilen naar huis te varen. Al ging dat niet zo foutloos als we gewend waren. De laatste kilometers moesten we op de wind vertrouwen. Onze schipper was namelijk vergeten om voordat we weg gingen de benzine te controleren en zodra we Eernewoude binnen voeren merkte hij al snel dat de motor niet meer aan wilde….de benzine was op. Maar met behulp van goede stuurmannen en -vrouwen is het ons gelukt om onder zeil, zonder deuken in de boot, weer aan te leggen bij zeilschool Annage.
Het was weer een fantastisch weekend dat niemand van ons had willen missen.