ACTIE KERKBALANS ACTIE KERKBALANS

Deze maand  gaan onze vrijwilligers weer op pad voor de actie Kerkbalans.  Het thema voor 2018 is:
‘Geef voor je kerk’ .  Jaarlijks halen tientallen vrijwilligers geld op voor hun kerk in Goutum, Hempens / Teerns,  Zuiderburen en De Zuidlanden.  Dit maakt het mogelijk om ons als kerk actief te laten zijn.

Geef voor je kerk
‘- Laat onze kerk een plek zijn om tot jezelf te komen of anderen te ontmoeten.  Een markant gebouw, een plek om te vieren en te geloven. Waar je bemoedigd en geïnspireerd raakt – ‘ : Voor iedereen heeft de kerk een eigen betekenis. Wij willen een plek zijn waar iedereen terecht kan. Daarom is er de actie Kerkbalans. Geeft u om de kerk ?. Doe dan mee. Samen kunnen we van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen. Zodat uw kerk kan geven aan anderen.

Uw bijdrage is belangrijk en onmisbaar.
Na een aanzienlijke daling in de voorgaande jaren hebben we in 2017 het streefbedrag  gehaald : u zegde in 2017 € 84.500,- toe.  In de  begroting  van 2018 is aan vrijwillige bijdragen een opbrengst geraamd van € 87.000,-.  Wij denken dat een verhoging van 3 % haalbaar is.  Dat lukt natuurlijk alleen  als  u uw hart weer laat spreken vanuit onze gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de Protestantse Gemeente te Goutum,  Hempens/Teerns, Zuiderburen en  De Zuidlanden.  Kortom:  Dankzij uw bijdrage kan de kerk voortbestaan.  Geef aan actie Kerkbalans.

In de week van 22 tot 27 januari zullen de brieven bij u thuis worden bezorgd.  Uw toezegging wordt in de week daarna weer opgehaald.

Uw positieve reactie zien we graag tegemoet.
Het College van Kerkrentmeesters
Boukje van Koningsveld